billede af URK banner

    Klageadgang

    Hvis du har oplevet noget under en samtale, som du er utilfreds med, eller på anden vis har en klage til Ung På Linje, har vi følgende klageadgang, som vi behandler anonymt: UPL.klageadgang@urk.dk og via post: Ung På Linje / Ungdommens Røde Kors, Hejrevej 30, 2 sal, 2400 KBH NV

    Mailen/posten bliver sendt til den ansvarlige konsulent på Ungdommens Røde Kors' sekretariat, samt projektlederen for Ung På Linje. For at vi kan behandle din klage, skal du følge nedenstående klagevejledning.

     

    Sådan sender du en klage

     

    Vi har lavet en række faste punkter (se nedenfor), så vi får de oplysninger, vi skal bruge til at behandle din klage. Klagen skal være skriftlig og kan sendes på mail eller med posten til:

    postkasse

    MAIL:
    UPL.klageadgang@urk.dk
    Skriv ”Klage” i emnefeltet

    POSTADRESSE:
    Ung På Linje / Ungdommens Røde Kors
    Hejrevej 30, 2 sal
    2400 KBH NV

    Klageformular

    Udfyld følgende punkter i en mail eller send dem til os via post.

     

    • Navn (frivilligt)
    • Kontaktoplysninger (frivilligt)*
    • Var samtalen på telefon eller chat?
    • Hvornår modtog du den rådgivning, du ønsker at klage over? (OBS: Hvis du ønsker, at vi skal kunne give feedback til den pågældende rådgiver, skal du angive så
    • præcise oplysninger som muligt.)
    • Hvad ønsker du at klage over?
    • Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
    • Hvad forventer du af os nu?

     

    * Hvis du har sendt din klage med posten, kan vi kun besvare den, hvis du angiver dine kontaktoplysninger, fx en mailadresse eller en postadresse. Men det er naturligvis frivilligt.

    • Får jeg en kvittering?

      Ja, du får altid en kvittering på mail, hvis du har opgivet din mailadresse, umiddelbart efter, at vi har modtaget din klage.

    • Hvornår får jeg svar på min klage?

      Du får svar på din klage indenfor 10 arbejdsdage.

    • Er jeg anonym, når jeg klager?

      Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse eller via post uden afsender, er du anonym. Hvis du opgiver dit navn, eller hvis det fremgår af din mailadresse, er du ikke anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt, og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.

    • Behandling af personoplysninger i forbindelse med klage

      Vi behandler dine personoplysninger i henhold til gældende lovgivning.

      Når du sender en klage til Ungetelefonen, bliver den behandlet indenfor 10 arbejdsdage, herefter slettes al korrespondance.

      I forbindelse med behandling af klager, herunder besvarelser, er det nødvendigt at behandle (opbevare) en række almindelige personoplysninger, fx navn og mailadresse, hvis klager har opgivet disse. Dette sker med retlig hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, litra f, idet Ungetelefonen forfølger den legitime interesse, at behandling er nødvendig for at kunne besvare klagen. Personoplysninger og al korrespondance slettes umiddelbart efter, at klagen er behandlet, og klageren har fået svar. Dette senest 10 arbejdsdage efter, at klagen er modtaget. På følgende link findes URKs samlede privatlivspolitik: https://www.urk.dk/privatlivspolitik

    • Jeg har en kommentar til rådgivningen, der ikke er en klage – hvor kan jeg give den?

      Vi er altid glade for feedback og input til vores arbejde. Derfor er du velkommen til at skrive din kommentar til upl@urk.dk.